Leopard

Ren ytelse har aldri føltes så lett. Leopard er vår nye 2-liner i EN-D kategorien.

En blanding av ytelse og brukervennlighet passer for :
Konkurransepiloter som ønsker å bevege seg mot de høyeste nivåene innen konkurranseflyvning.
-Erfarne XC-piloter på jakt etter å slå egne og andres rekorder.

Pris 44 600,00kr

Beskrivelse

Leopard deler DNA med Explorer (EN B) og Bonanza 2 (EN C). Dette, kombinert med vår erfaring med over 8 års kontinuerlig utvikling av den 2-lineren Boomerang, har gjort det mulig for oss å produsere en vinge med betydelig forbedrede egenskaper på flere hovedområder:

Stabilitet
Sammenlignet med tilsvarende 2-linere på markedet, har Leopard større pitchstabilitet over hele hastighetsområde. Kombinert med høy stabilitet i vingetippene gjør dette vingen mindre krevende å fly.

Håndtering og følelse
En av de mest fremragende aspektene av Leopard er måten winget føles solid og homogen – det føles umiddelbart som en hel vinge som bedre forbinder deg med elementene. Svinging er presis og godt koordinert, vingen akselererer mot temikken og stigstabiliteten er førsteklasses.

Tilbakemelding og «termisk sniffing» -adferd
Leoparden gir jevn, men svært forståelig tilbakemelding. På glide er det enkelt å lede vingen mot termikk og mot linjer med løft ved å føle trykkforskjeller gjennom B-raiserne. Vingen flyr like bra hvis du bare lar den fly, og den har en tendens til å trekke mot løft automatisk. Etablert i termikkbobler hjelper tilbakemeldingen fra glideren deg til å sentrere kjernen.

Designerens kommentarer:

Leopard-prosjektet involverte et nært samarbeid mellom designerne Gin Seok Song og Torsten Siegel. Torsten forklarer:

«Leopard er den første produksjons 2-liner med vår 2. generasjons EPT (Equalized Pressure Technology) -profil.
Det aller siste av CFD programvare (Computational fluid dynamics) har ført til utviklingen av en ny profil som forbedrer løft/drag forholdet betydelig, samtidig som det opprettholder et konstant høyt internt trykk. Resultatet er økt stabilitet over hele hastighetsområdet. Dette har igjen gjort det mulig å oppnå bedre ytelse, jevnere, mer responsiv håndtering og høyere topphastighet.
I tillegg til den nye profilen dedikerte vi en stor del av utviklingsarbeidet til å utføre forskning for å finne en ny metode for å beregne den optimale seilspenningen langs alle deler langs profilen.

Leopard har 86 celler, som gir en ekstremt ren overflate. Vi valgte en kombinasjon av 3 og 4 celleblokker i henhold til formen på profilen i aksellerert flyging. Dette gir en renere bue over hele spekteret, og bidrar også til å opprettholde jevn spenning i seilet, samt med optimaliserte opphengspunkter for liner.
Samlet sett er det kombinasjonen av teoretiske fremskritt og praktiske forbedringer ved over 2 års testing over hele verden som Leopard gir sin unike karakter. Vi er sikre på at vingen vil appellere til dedikerte XC-piloter på jakt etter det aller beste som EN D-kategorien har å tilby. »

 

 

 

<< tilbake til oversikt